مجله تفرج گشت تفرج گشت

راهنمای ویزای شینگن

کشور: کشورهای عضو شینگن - شهر:
image 2024 02 08T231006.698 1

راهنمای ویزای شینگن در واقع راهنمای یکی از مهمترین ویزاهای جهان می‌باشد که به مسافران اجازه ورود به 26 کشور عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) عضو این پیمان را می‌دهد. این ویزا نظام مشترکی بوده که توسط اتحادیه اروپا به منظور تشویق گردشگری در منطقه ایجاد شده است.

در این قسمت به بررسی همه جوانب و ویژگی‌های ویزا شینگن، از جمله مدارک مورد نیاز اخذ ویزای شینگن- مدت اعتبار ویزا-کشورهای عضو شینگن… می پردازیم.


ویزا شینگن چیست؟


ویزا شینگن، یک نوع ویزا است که به صاحبان آن اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان محدودی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مناطق مشخصی از سوی دیگر، از جمله سوئیس، نروژ و لیختنشتاین، به عنوان یک گردشگر یا تاجر حضور داشته باشند.

مزایای دریافت ویزای توریستی شینگن

از مزایای دریافت ویزای توریستی شینگن باید به مهم‎ترین آن یعنی راحتی سفر به کشورهای مختلف عضو شینگن اشاره کرد. این ویزا مناسب افرادی است که در بین کشورهای گوناگون اروپایی یا تمامی کشورهای عضو شینگن زیاد سفر می‎کنند.

در واقع، بدون برخورداری از این ویزای توریستی، برای هر مرتبه سفر به کشورهای عضو آن باید تمامی مدارک و فرم‎های خود را ترجمه کنید که نه تنها هزینه‎ زیادی به همراه دارد بلکه بسیار زمان بر است. علاوه بر این، برای هر نوبت گرفتن وقت از سفارت کشور مربوطه باید مدت زمان زیادی را در صف انتظار بمانید.

بنابراین ممکن است زمانی که به ویزا احتیاج دارید، صدور آن صورت نگیرد یا به عقب انداخته شود. که این امر قصد شما از سفر را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین صدور این ویزا این مشکلات را برطرف می‎کند.

بررسی انوع ویزا ( راهنمای ویزای شینگن )

ویزا ترانزیت:

این ویزا برای افرادی صادر می شود که می خواهند از کشور های منطقه شینگن در راه به یک کشور دیگر در منطقه شینگن سفر کنند. ویزای شینگن نوع B حق سفر بیش از یک کشور عضو شینگن به وسیله هواپیما یا یک ماشین را به شما می‌دهد. یک ویزای ترانزیت می‌تواند برای یک، دو یا چند گذر صادر شود، با این حال هر دوره ترانزیت شما نمی‌تواند از ۵ روز تجاوز کند.

راهنمای ویزای شینگن

ویزای تایپ (C) یا ویزای توریستی شینگن:

ویزای شینگن تایپ C برای ویزای اقامت کوتاه مدت در هر کشور عضو منطقه شینگن اعطا می شود و مدت زمان مجاز بازدید در کشور های منطقه شنگن، در این ویزا ثبت خواهد شد. ویزای شینگن نوع C بسته به اهداف سفر متقاضی در ۳ نوع صادر می شود.

ویزای شینگن نوع C یک بار ورود:

ویزای شینگن تایپ C یک بار ورود، اجازه یک بار ورود به منطقه شنگن در مدت زمان بازدید مجاز که در ویزا ثبت شده است را صادر می کند. حتی اگر ویزای شینگن تایپ C یکبار ورود هنوز اعتبار داشته باشد، پس از خروج از کشور های حوزه شنگن، این ویزا باطل خواهد شد.

ویزای شنگن نوع C دو بار ورود:

این نوع ویزا به دارنده این مجوز را می دهد که تا دو بار به منطقه شینگن ورود داشته باشد و اعتبار آن در ویزا نشان شده است. پس از خروج دوم، حتی اگر ویزا معتبر باشد، دارنده ویزا مجاز به ورود به منطقه شینگن نمی باشد.

ویزای شینگن تایپ C مولتیپل:

این نوع ویزا، تعداد ورودی های مجاز در منطقه شینگن را محدود نمی کند. با این حال، اعتبار آن محدود به ۹۰ روز در عرض ۶ ماه است. روز اول ورود به منطقه شینگن به عنوان اولین روز اعتبار ویزا محسوب می شود. در صورت اقامت کوتاه مدت و ورود مجدد به منطقه شینگن، تعداد کل روز های اقامت می تواند به حداکثر ۹۰ روز برسد.

ویزای تایپ (D) ویزا ملی شینگن

ویزای شینگن نوع D به افراد خاصی که در یکی از کشور های شینگن تحصیل، کار و یا اقامت دائمی دارند؛ اعطا می شود. ویزای ملی می تواند یک ورودی واحد باشد که برای افرادی که نیاز به اقامت در کشور های حوزه شینگن را برای یک دوره زمانی خاصی و برای هدف معینی صرف می کنند و پس از آن به کشور خود بازمی گردند.

از سوی دیگر یک ویزای چند ملیتی نیز برای افراد خاصی اعطا می شود و اجازه می دهد تا صاحب آن به سفر های داخل و خارج از کشور های حوزه شینگن و همچنین در سراسر حوزه شینگن بدون نیاز به ویزای اضافی سفر کند.

راهنمای ویزای شینگن


لیست مدارک ویزا شینگن:

اصل پاسپورت جدید با اعتبار بیش از 6 ماه از تاریخ شروع سفر

اصل پاسپورت های قدیمی

دو قطعه عکس 3.5 * 4.5 جدید

اصل مدارک شغلی:

کارکنان شرکت های دولتی : حکم کارگزینی + نامه اشتغال به کار با ذکر سمت میزان مدت همکاری مطابق با بیمه، میزان حقوق و مدت مرخصی مطابق با درخواست ویزا  + فیش حقوقی 3 ماه آخر + سابقه بیمه

کارکنان شرکت های خصوصی: نامه اشتغال به کار با ذکر سمت میزان مدت همکاری مطابق با بیمه، میزان حقوق و مدت مرخصی مطابق با درخواست ویزا  + فیش حقوقی 3 ماه آخر + سابقه بیمه

مدیر عامل و اعضا هیات مدیره شرکت ها و صاحبان کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و بازرگانان: اصل روزنامه رسمی تاسیس و تمامی تغییرات + پروانه بهره برداری  + کارت بازرگانی + سابقه بیمه تامین اجتماعی و اخرین لیست بیمه کارکنان + آخرین برگه مالیات پرداخت شده

دارندگان مغازه : جواز کسب و اصل معرفی نامه از اتحادیه مربوطه

پزشکان : اصل پروانه مطب + کارت نظام پزشکی + گواهی اشتغال به کار از بیمارستان و یا کلینیک که مشغول به فعالیت هسند

مهندسین : اصل پروانه نظام مهندسی + نامه اشتغال به کار با ذکر سمت میزان مدت همکاری مطابق با بیمه، میزان حقوق و مدت مرخصی مطابق با درخواست ویزا  + فیش حقوقی 3 ماه آخر + سابقه بیمه

وکلا : اصل پروانه وکالت + دفترچه وکالت

کشاورزان : نامه از اتحادیه یا تعاونی کشاورزی و دامداری و مدارک مربوط به زمین و فعالیت کشاورزی

بازنشستگان : حکم بازنشستگی + اخرین فیش حقوقی + کارت بازنشستگی

دانشجویان و دانش آموزان : نامه اشتغال به تحصیل در صورتیکه دانشجو ارشد هستید و آخرین مدرک تحصیلی + کارت دانشجویی

سند ملک : اصل اسناد ملکی (مسکونی –اداری- تجاری – زمین – باغ)

مدارک مالی : تمکن مالی + گردش حساب به زبان انگلیسی نهایت برای یک هفته قبل از ورود به سفارت باشد و مبلغ مانده تمکن و گردش حساب با هم یکی باشد. تمکن مالی از حساب های سپرده بلند مدت و اوراق و سهام به زبان انگلیسی.

ضمانت نامه بازگشت از سفر

مدت زمان صدور ویزای شینگن

پس از تکمیل مدارک و تحویل به سفارت، نوبت به بررسی آن توسط افسر سفارت مربوطه می‌رسد. این امر بین ۱۵ الی ۳۰ روز کاری طول می‌کشد. توجه کنید که زمان اعلام شده با توجه به به تصمیم افسر سفارت ممکن است تغییر یابد و کمتر یا بیشتر شود.

در صورتی که بنابه هر دلیلی، ویزای شما رد و یا اصطلاحا ریجکت شد، می‌توانید تا یک ماه طی یک نامه رسمی درخواست اعتراض خود را به همراه مدارک پیوست  ابلاغ کنید.

البته مدت زمان رفع ریجکتی ویزای شینگن به سفارت و کشور درخواست کننده بستگی داشته و تاریخ دقیقی ندارد.

کلام آخر

در این قسمت تلاش شده تا اطلاعات کاملی از راهنمای ویزای شینگن ارایه شود تا مسافران با اطلاع از تنوع ویزا و اهداف سفر خود کشور مورد نظر را انتخاب و مدارک مورد نظر را آماده کنند.

فراموش نکنید که همکاران ما در آژانس مسافرتی تفرج گشت ، همواره در کنار شما خواهند بود تا اطمینان حاصل کنند که مدارک شما کامل و بی نقص باشد و تمام مراحل اخذ ویزا تا انتهای مسیر را با موفقیت پشت سر بگذارید.

ممنون که مثل همیشه همراه ما بودید.

200 بازدید
نویسنده: تفرج گشت
3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

اطلاعات مفیدی جمع و منتشر کردین. سپاسگزارم

رزرو سریع و آسان با تماس
09018032743 - 02142109